Escut de Ripollet
[r]
ipollet
a | a | a

El Fòrum Soterrem l'Autopista valora positivament l'estudi de la Generalitat

Imatge
El Fòrum Soterrem l'Autopista considera molt positiu l'informe elaborat per la Generalitat amb possibles solucions per minvar l'impacte de la C-58, presentat recentment a l'Ajuntament. Consideren que "aquest era un pas imprescindible per a poder reprendre la reivindicació del soterrament de la C-58 al seu pas per Ripollet. Malauradament, la realització d'aquest estudi s'ha vist retardat més del desitjable pels successius canvis de govern i períodes llargs d'inacció parlamentària que han afectat Catalunya aquests darrers anys. El Fòrum, però, valora que és important que l'estudi de solucions arribi en aquests moments, poc abans d'unes noves eleccions i un nou govern. Permetrà, si més no, no haver de començar de nou".

Des del Fòrum apunten que "cal recordar que l'any 2000 ja es van fer un parell d'estudis de solucions a l'impacte de la C-58 al seu pas per Ripollet. El primer no contemplava l'opció de soterrament, i va ser rebutjat de ple pel Fòrum i el veïnat. El segon ja contemplava el soterrament, però era un estudi molt condicionat pel govern municipal d'aquells moments, donat que no contemplava com a prioritat millorar la integració urbana entre les dues parts habitades del municipi".

L'estudi actual és molt més honest, en opinió del Fòrum. El seu títol ja és indicatiu: "Anàlisi d'alternatives per a la integració urbana de la C-58 al seu pas per Ripollet". I en les valoracions que fa, a banda dels impactes acústics i de contaminació atmosfèrica, contempla el que sempre s'ha demanat des de Ripollet: la millorar de la connectivitat entre els dos nuclis urbans del municipi i la disminució de l'efecte barrera.

Entre les solucions contemplades, algunes són ja conegudes. Des d'un calaix que cobreixi l'autopista, sense variar l'actual cota de la mateixa, passant pel mateix calaix amb la part de dalt enjardinada; la darrera solució que es va oferir des dels governs de la Generalitat del "tripartit": apantallament acústic i rebaix d'un sol sentit direcció Barcelona; fins les solucions que contemplen soterrament. D'aquestes se'n contemplen fins a tres. Dues són pràcticament equivalents: soterrament des del pont del carrer Tarragona fins la passarel·la de vianants, amb velocitats de trànsit que oscil·len entre els 80 i els 100 Km/h.

La darrera, la més costosa però la millor, soterrament des d'abans de la confluència del riu Sec amb el Ripoll, passant-hi per sota, fins la Font del Petricó, la qual no alteraria la velocitat de circulació dels vehicles a 120 km/h. De totes aquestes, el Fòrum, com és obvi, defensarà les alternatives de soterrament en considerar que és la millor alternativa per a minvar tots els impactes que la C-58 té al seu pas per Ripollet.

Hi ha prevista una reunió de la Comissió Municipal sobre l'Autopista que s'ha de celebrar el proper dia 2 de desembre per via telemàtica amb representants del govern de l'Ajuntament, tots els grups municipals i el Fòrum Soterrem l'Autopista. En aquesta reunió, el Fòrum espera que se'n pugui concloure una proposta unitària de tota la Comissió al voltant de les solucions de soterrament i que es defineixi l'estratègia a seguir per tal d'elevar-la al futur govern de la Generalitat.

NdP


19/11/2020


Ombra inferior




Logo peu
Ombra inferior